Reklamebilleder i det enogtyvende århundrede
Som erfarne reklamefotografer ved vi at samspillet mellem kundens behov og nytænkning ofte går stærkt sammen hånd i hånd. En reklamefotograf ved at man skal være omstillingsparate på alle former for opgaver.
Nogle opgaver som reklamefotografer er små og ligger lige til højre benet, andre kræver længere tids overvejelser og ide udveksling mellem kunden og fotografen. Reklamefotografering er noget vi brænder for. Noget vi ved for os har høj prioritet. Vi er først tilfredse når vores kunder er tilfredse.
Reklamefotografen er mangfoldig
Som reklamefotograf idag, arbejder man også ofte som portrætfotograf. Portrætfotografering er blevet en mere og mere brugt billedvinkel hos en reklamefotograf de seneste år. Det stiller også krav til fotografens evner til at fange mennesket enten via portrættet eller i sit miljø.
Reklamefotografen smelter også mere sammen med fotojournalisten. Da flere og flere kunder ønsker den mere historiefortællende billedstil og ikke så meget den typisk opstillede reklamefotografiske stil. Reklamefotografering i det enogtyvende århundrede handler om den enkelte virksomhed og deres personlighed og brand.
Reklamefoto med kreativitet
Kunden ved den typiske reklamefotograf stiller krav til fotografen. Man vil have billeder og ideer præsenteret der viser fotografens kreative sider til fulde. Kunder vil vide at de kan få det som de vil have det, og at fotografens evner stort set ikke må være begrænset af noget.
Reklamefotograferingen er ofte overladt til fotografens selv. Det stiller store krav til fotografens evne til at omstille sig til kundens ønsker og behov. Vi ved det kræver sin mand at være reklamefotograf, og vi Elsker det!